@Solo Kazuki,
post #5
Po dłuższym testowaniu, muszę przyznać że autor portu zrobił kawał dobrej roboty. Wersja ta jest wyraźnie szybsza niż poprzednie. Nareszcie jest sens grać w gry Betrayal at Krondor (grafika wektorowa 3D) czy Albion (bitmapowa 3D). Przy tym obciążenie procesora na frameskip=1 (w starszych wersjach musiałem dawać 2 żeby nie dobijało ciągle do 100%) i cycles=4500 rzadko przekracza 80%! Zazwyczaj oscyluje w granicach 60%. Przy tym emulacja jest dokładniejsza (co jest logiczne) i działa więcej rzeczy.
Niestety zauważyłem kilka pomniejszych błędów.
Pierwszy, o którym wspomniałem to czarny ekran po wyjściu z jakiejś gry do DOS'a. Zauważyłem że dzieje się to tylko po włączeniu trybu overlay (nie wiem czy wina samego DOSBox'a, czy też portu). W trybach surface czy opengl wszystko jest ok.
Drugim jest "rwanie" dźwięku (głównie muzyki MIDI). Brzmi to niestety gorzej niż w starszych wersjach (rwanie jest bardziej jazgotliwe), pomimo że zdarza się znacznie rzadziej. Co ciekawe, w instrukcji pisze że jest to spowodowane "przewcążeniem" procesora za dużą ilością cykli. O ile w starszych wersjach było to logiczne (obciążenie CPU oscylowało w granicach 100%) i zmniejszenie cykli prawie całkowicie likwidowało rwanie, o tyle w tej wersji (przy obciążeniu >90%) nie można całkowicie go zniwelować, nawet przy niskiej ilości cykli (choć się zmniejsza częstotliwość). Dużo zapewne dałoby zwiększenie priorytetu, ale...
No własnie, trzecim błędem jest brak możliwości ustawienia priorytetu dla DOSBox'a. Pomimo odpowiedniej opcji w pliku cfg ustawienie jej na wyższą wartość (próbowałem zarówno priority=1 jak i higher) priorytet DOSBox zawsze jest 0. A możliwość zwiększenia priorytetu dałaby prawie całkowite wyeliminowanie rwania dźwięku. Wiem, bo testowałem zmieniając priorytet DOSBox'a za pomocą TaskMan. Niestety jest to zabieg chwilowy, ponieważ po ponownej aktywacji programu priorytet powraca do wartości 0.
Ostatnia edycja: 16.11.09 11:32:58